25 Oct 2014

Cartea Momentului

In ultima vreme am vrut sa aflu mai mult despre NYC dat fiind ca inca ma gandesc cu nostalgie la plimbarile din serile tarzii pe strazile cu multe numere si zgomotul...Zgomotul ce il auzeam toata noaptea si nu ma lasa sa dorm o clipa! Era ca si cum o intreaga jungla de lighioane se dezlantuia in mijlocul noptii in timp ce incepea si un taifun.Orasul asta nu doarme pe buna dreptate si am putut intelege de ce de-a lungul timpului atati artisti, fugari si clandestini au innebunit de dragoste pentru acest oras, au compus versuri de neuitat si au sadit si in inima altora dorinta de a vedea acest oras si numai pentru o zi!

Prin urmare, am cautat nu numai cele mai cunoscute filme ce au loc in New York dar si cele mai celebre carti ce descriu orasul in mizeria si frumuseatea lui. Asa ca abia ce am terminat Ragtime scrisa de E.L Doctorow si am inceput Jazz de Toni Morrison.

Parte din lista de carti ce ilustreaza Newyorkul sunt:

-Call it Sleep by Henry Roth;
-A tree grows in Brooklyn, Betty Smith;
-Here is New York, E.B White;
- The Chosen, Chain Potok;
-Time and Again, Jack Finney.

Pe langa asta, toamna, ploaia si vremea rece mereu mi-au adus o sete de lectura asa ca am gasit pe Coursera.org (un website bun daca vrei sa urmezi niste cursuri online intr-un subiect ce te intereseaza predat de profesori de la diferite universitati) un curs numit ''The fiction of relationship'' ce exploreaza conexiunea umana nu numai relationala sau erotica si relatia noastra cu diverse lucruri dragi si locuri, dar cu textul si literatura. Parte din curs a trebuit sa analizam caracterul a diferite personaje fictive iar asta mi-a adaugat noi carti pe lista de lectura ce poate o sa va inspire sa le cititi:

-The Ice Palace by Tarjei Vesaas;
-Light in August, William Faulkner;
-Bartleby, the Scrivener and Benito Cereno by Herman Melville;
-Manon Lescaut, Abbe Prevost;
-Beloved by Toni Morrison;
- A Country Doctor, Frank Kafka.

Pe lista mea de carti am adaugat si short stories and poems by T.S Eliot si D.H Lawrence precum si carti pentru copiii printre care se numara:

- The Wishing Tree, William Faulkner;
-The bomb and The General, Umberto Eco;
- The Three Astronauts, Umberto Eco;
- The Gnomes of Gru, Umberto Eco.

Iubesc cartile cu povesti pentru cei mici, am o intreaga colectie si pana acum favoritele mele sunt ''Five for Silver'' scrisa de Frances Berrill, povestea mea preferata din colectie fiind despre acest arici singuratec ce se decide sa pretinda ca este o broasca testoasa si se ascunde intr-o carapace de testoasa gasita in padure. Asa devine cel mai bun prieten al fetei Generalului care din intamplare obisnuia sa aiba o testoasa si fetita crede ca broasca ei a venit inapoi la ea! Ariciul acesta bea mult lapte si crede temporar ca mama lui este o vaca! Am avut norocul sa gasesc o copie veche a cartii ilustrata superb.

Cealalta carte preferata dedicata atat adultilor cat si celor nastrujnici este ''The Water Babies'', scrisa de Charles Kingsley si la fel, copia mea este magica- am gasito intr-un charity shop!

Lectura placuta cu miros de lemn ars sa aveti toamna asta!

No comments: